9 przekonań ludzi sukcesu

Tamara Pielas

Najwięksi światowego biznesu myślą inaczej. To odróżnia ich od wielu, którzy bezskutecznie próbują odnieść sukces. Nieżalenie od tego w jakiej branży pracują, łączą ich podobne przekonania i opinie.

1. Czas nie decyduje o mnie. Ja decyduję o czasie

Deadline’y i terminy uporządkowują pracę, jednak nie zawsze jest to droga do sukcesu. Jeśli przeciętnej osobie damy 2 tygodnie na wykonanie zadania, to rozłoży ona swoje siły i pracę, tak by wykonać je dokładnie w 2 tygodnie.
Zapomnij zatem o terminach, zwłaszcza jeśli chodzi o zarządzanie swoim czasem. Każde zadanie ma odpowiedni dla siebie termin wykonania, zatem wykonuj je tak szybko i efektywnie jak to możliwe. Zyskasz wtedy czas na dodatkowe zadania, które będziesz wykonać z taką samą sprawnością.
Przeciętni ludzie pozwalają by czas rządził nimi, ludzie sukcesu sami decydują co zrobią i ile im to zajmie.

2. Wybieram ludzi, którzy mnie otaczają

Są pracownicy, którzy doprowadzają Cię do szału? Nie jesteś w stanie dogadać się z niektórymi klientami? Niektórzy z Twoich przyjaciół myślą tylko o sobie?
To Ty ich wybrałeś. To nie ich wina, że jesteś nieszczęśliwy. To Twoja wina. Są obecni w Twoim życiu, prywatnym i zawodowym, tylko dlatego, że im na to pozwoliłeś.
Pomyśl z jakimi ludźmi chciałbyś pracować. Określ jakich klientów chciałbyś obsługiwać. Zastanów się jacy powinni być Twoim przyjaciele.
Uprzejmi ludzie będą chcieli przebywać z innymi uprzejmymi osobami. Ci, którzy lubią swoją pracę chcą przebywać z tymi, którzy podzielają ich pasję. Niezwykli pracownicy chcą mieć niezwykłych szefów. Zacznij zachowywać się tak, jak chciałbyś by zachowywali się inni, a zaczniesz przyciągać do siebie ludzi z którymi masz wiele wspólnego.

3.Wyróżnia mnie pokora

Nie ważne co robiłeś w przeszłości ani co udało Ci się osiągnąć. Nigdy nie czuj się zbyt dobry, by uznać, że nie możesz zakasać rękawów i wykonać pracy, która może się wydawać być poniżej Twoich kwalifikacji. Żadna praca nie jest zbyt uwłaszczająca, żadne zadanie nie jest za mało wymagające czy nudne.

4.Doświadczenie jest nieważne, liczą się osiągnięcia

Co z tego, że spędziłeś 10 lat w branży? Nie jest ważne jak długo coś robiłeś, ale co naprawdę zrobiłeś. Przepracowane lata o niczym nie świadczą, to mogło być zmarnowane 10 lat, podczas których niczego się nie nauczyłeś.
Ważne jest to, co udało Ci się osiągnąć. Ile stron internetowych zaprojektowałeś? Ile projektów udało Ci się zrealizować? Z ilu Twoich aplikacji ludzie powszechnie korzystają?
Ludzie sukcesu nie muszą używać wyolbrzymień do opisania siebie. Potrafią opisać się za pomocą własnych zasług.

5.Porażki zdarzają się nie tylko mnie. Każda porażka to nowe osiągnięcie

Zapytaj ludzi co pozwoliło im odnieść sukces. W odpowiedzi usłyszysz wiele zdań zaczynających się od „ja”, rzadziej od „my”.
Potem zapytaj ich o przyczyny porażek. Większość odpowiedzi będzie przypominała dziecięce tłumaczenia. „Zabawka się zepsuła” zamiast „zepsułem zabawkę”. Powiedzą Ci, że gospodarka padła, że rynek nie był na to gotowy, że zawiedli wspólnicy.
Dystansując się od własnych porażek niczego się nie nauczysz. Czasem zdarza się, że zawiedzie coś, co jest całkowicie poza Twoją kontrolą. Jednak w większości przypadków, to Ty jesteś odpowiedzialny za swoje niepowodzenia. Każdemu się coś nie udaje i to wiele razy. Większość ludzi sukcesu upadała o wiele częściej niż Ty, ale właśnie dzięki temu, teraz tak ich nazywasz.
Oswój się ze swoją porażką. Wyciągnij z niej wnioski, weź za nią pełną odpowiedzialność i upewnij się że drugi raz się nie popełnisz tego samego błędu.

6.Ochotnicy zawsze wygrywają

Za każdym razem, gdy podniesiesz rękę dostaniesz szansę, by zrobić więcej. A to dla Ciebie niesamowita możliwość. Do nauczenia się nowych rzeczy, do zdobycia nowych umiejętności, do nawiązania nowych inspirujących znajomości, do zrobienia więcej niż zazwyczaj robisz.
Sukces bazuje na działaniu, Im częściej się w coś angażujesz, tym lepiej. Ludzie sukcesu sami kreują sobie możliwości do zwyciężania.

7.Jestem dobry, tak długo jak dobrze mi płacą

Specjalizacja jest dobra. Skupienie się na jednej rzeczy jest dobre. Poszukiwanie niszy jest dobre. Ale to generowanie zysków jest wspaniałe.
Wszystko, za co klient jest w stanie zapłacić rozsądną cenę – tak długo jak Twoje działanie nie jest nieetyczne, niemoralne czy krzywdzące – jest warte wykonywania. Twój klient chce, byś dostarczył mu usługę, która normalnie wykracza poza Twój zakres działań? W porządku, jeśli chce za to zapłacić. Rób tylko to chcesz robić, co pomoże w rozwoju Twojego biznesu. Jeśli z entuzjazmem będzie wykonywał zadania, jakie stawia przed Tobą klient, Twój biznes okaże się wielkim sukcesem. Bądź gotowy zrobić jeszcze więcej, a sukces będzie jeszcze większy.

8.Ludzie, którzy mi płacą, mają prawo mówić mi co mam robić

Zrezygnuj z nadmiernej pewności siebie, pychy czy pretensjonalności. Na zawsze. Ludzie, którzy Ci płacą, niezależnie czy są to klienci czy Twój szef, mają prawo mówić Ci co i jak masz wykonać. Nawet jeśli dotyczy to szczegółów.
Zamiast narzekać, staraj się znaleźć równowagę między tym, co Ty chcesz zrobić a między oczekiwaniami ludzi, którzy Ci płacą.

9.Zrób coś dodatkowego

Bądź wcześniej, zostań do późna, wykonaj dodatkowy telefon, wyślij dodatkowego e-maila, znajdź więcej informacji, pomóż klientowi zapakować lub rozpakować towar. Nie czekaj aż Cię poproszą, sam zaproponuj. Nie tylko mów swoim podopiecznym co mają robić, pokaż im co mają zrobić.
Za każdym razem gdy coś robisz, pomyśl o tym, co jeszcze możesz zrobić, zwłaszcza gdy inni tego nie robią. Oczywiście, to będzie trudne.
Ale to właśnie to wyróżni Cię na tle innych. I w dłużej perspektywie pozwoli Ci odnieść sukces.

szkolenie content marketing B2B Kraków