Gdy menadżer musi stać się liderem

Redakcja

Na pierwszy rzut oka różnica między przywódcą a menadżerem w firmie może wydawać się niejasna. Przecież obie te funkcje łączą w sobie zarządzanie ludźmi i stanie na ich czele. Różnice między zarządzaniem a przywództwem najlepiej wytłumaczy doświadczony praktyk z zakresu liderstwa – dr John Scherer.

Często menadżerowie muszą stać się liderami – gdy zaczynają zarządzać innymi project menadżerami, awansują na samodzielne stanowisko autonomicznego działu firmy lub gdy zakładają własne firmy. Przeistoczenie się z osoby, której zadaniem dotychczas było kontrolowanie, motywowanie i organizowanie pracy innych w lidera jest trudne. Można uczyć się na własnych błędach, ale czasami lepiej wysłuchać doświadczeń innych. Jedno z badań pokazuje, że aż 60% menedżerów działa na szkodę swojej organizacji. 30% utrzymuje zastany status quo. Tylko 10% menadżerów tworzy realną przewagę konkurencyjną wprowadzając z swoimi zespołami innowacje i przyczyniają się do rozwoju swoich organizacji.

Jak stać się częścią tych 10% menadżerów?

Zdaj się na doświadczonych ludzi. Dr John Scherer – oficer marynarki USA, psycholog i konsultant – ma ogromne praktyczne doświadczenie w pracy z indywidualnymi menedżerami i organizacjami. Wielu firmom pomagał przejść drogę od sztywnego zarządzania, często opartego na mikrozarządzaniu, do przywództwa. Należą do nich m.in. Boeing, Exxon, Ford, Marriott, Microsoft, Siemens, Hewitt, Amway, DHL, a nawet rząd Kanady. W Polsce wpierał zarządy takich spółek, jak Orlen, Netia, AMRest czy PLAY.

Podczas najbliższego szkolenia „Manager as Leader”, organizowanego przez Leaders Island, John Scherer nauczy, jak stać się dobrym liderem z umiejętnościami nabytymi jako menadżer. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jakich menadżerskich błędów unikać, jak przekształcać konflikty w kreatywne rozwiązania, efektywnie radzić sobie z oporem ludzkim i najważniejsze – jak pozostać człowiekiem będąc przywódcą?

Szkolenie odbędzie się już 2 grudnia, więcej informacji można znaleźć pod adresem: http://leadersisland.com/en/manager-as-leader/.

John-Scherer

Dr John Scherer – jeden z najlepszych na świecie specjalistów z zakresu przywództwa.

Oficer Marynarki USA, pastor, psycholog, konsultant i przedsiębiorca. Autor bestsellerowych książek w tym „Five Questions that Change Everything: Life Lessons at Work”, która określana jest jako najlepsza książka o rozwoju w biznesie, jaka została kiedykolwiek napisana. Najlepsi menedżerowie z 28 krajów ukończyli stworzony przez niego  Program Rozwoju Umiejętności Kierowniczych i Przywódczych

 

 

Biznes Musi Sprzedawać jest patronem wydarzenia.

szkolenie content marketing B2B Kraków