Podstawą biznesu jest równowaga – Wywiad z Jerzym Nowotarskim

Redakcja

Redakcja

Bez kategorii

Jaką strategię obrać, aby wypromować swój produkt na rynku „wielkich graczy”? Jak skutecznie motywować handlowców i na co zwracać uwagę podczas rekrutacji? O rynku wód mineralnych, portalu twojarownowaga.pl i strategii firmy Jurajska rozmawiamy z Jerzym Nowotarskim, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu.

Jerzy NowotarskiRynek wód mineralnych jest niezwykle konkurencyjny. Jaki jest Państwa wyróżnik na rynku zdominowanym przez kilka czołowych marek?

Wyróżnikiem Naturalnej Wody Mineralnej Jurajska jest 200 mln lat naturalnej filtracji złoży Jury Krakowsko-Częstochowskiej, co zapewnia naszej wodzie mineralnej najwyższą jakość i krystaliczną czystość. Akcentem, który również wyróżnia Jurajską na tle konkurencji, jest jej zrównoważony skład, co w naturalny sposób przekłada się na prowadzoną przez nas komunikację z konsumentami. “Jurajska. Twoja Równowaga”, jako główny przekaz marki zainspirował nas do stworzenia portalu lifestyle’owego twojarownowaga.pl. Promujemy w serwisie styl bycia oparty o równowagę w obszarze relacji, pracy, zdrowia i samorealizacji. Zainwestowaliśmy w video content, tak by użytkownicy byli bliżej marki i jej wartości.  W ramach kontraktu z TVP2, w trakcie programu „Pytanie na śniadanie”, Naturalna Woda Mineralna Jurajska towarzyszy wywiadom przeprowadzanym przez Karolinę Malinowską, byłą modelkę, obecnie prezenterkę i autorkę lifestyle’owego bloga. W kameralnym, pięknym wnętrzu Malinowska pyta znanych ludzi m.in. o to, jak łapią równowagę i jak wpływa on na ich życie prywatne i zawodowe.


Wizerunek zewnętrzny to jedno. Ale biznes przede wszystkim musi sprzedawać, a żeby sprzedawał potrzebny jest silny zespół handlowców. Czy stosujecie Państwo w swojej firmie systemy motywacyjne, które pozwalają utrzymać równowagę kadrową? Jeśli tak, to czy przynoszą one rezultaty i przekładają się na większą motywację i zaangażowanie pracowników?

O tym, że stosowane przez nas systemy motywacyjne przynoszą pożądane rezultaty świadczy ciągły wzrost sprzedaży, nasza rynkowa pozycja i trendy w danych Nielsen (Amerykańska firma monitorująca zachowania konsumenckie – przyp. red.). Oprócz regularnych narzędzi systemowych, jak praca na wskaźnikach ilościowych i jakościowych, stosujemy pozapłacowe programy motywacyjne. Takie okazjonalne akcje cieszą się niezwykle dużą popularnością wśród naszych pracowników. Aktualnie realizujemy m.in. program “Paryż dla dwojga”.

Jak zatrudniać najlepszych sprzedawców?

Dział sprzedaży jest jednym z najważniejszych w każdej firmie. Bez sprzedawców, większość firm by nie istniała. Im lepsi handlowcy, tym lepsze firma osiąga wyniki. Dlatego stanowiska Handlowca nie może zajmować ktoś przypadkowy. Rekrutacja do działu sprzedaży zawsze jest złożonym procesem i nie zawsze opiera się o standardowe ogłoszenie. Często do wyłowienia perełki konieczne jest przejrzenie tysiąca życiorysów i odbycie setki rozmów. Wymaga to dużo cierpliwości i sporo szczęścia.

Kiedy zbuduje się silny zespół – jak dbać o pracownika i zatrzymać go w firmie jak najdłużej?

Budowanie silnego zespołu to proces długotrwały. W Jurajskiej kluczową rolę odgrywa średnia kadra zarządzająca, czyli Regionalni Kierownicy Sprzedaży. Nasi handlowcy mają jasno i precyzyjnie zdefiniowane cele długo i krótkoterminowe, dzięki czemu unikamy nieporozumień.

Stworzyliśmy w Jurajskiej przyjazną atmosferę pracy. Umożliwiamy naszym pracownikom rozwój i dajemy możliwość satysfakcjonujących zarobków. Dzięki temu ludzie chcą pracować w Jurajskiej.