Sprzedaż doskonała według Tima Connora

Aneta Wątor

Czy istnieje sprzedaż doskonała? A może doskonały sprzedawca? Czym w zasadzie jest sprzedaż? Czyli o tym czego nie nauczą nas w szkole.

Zaczynając od końca, a w zasadzie początku, sprzedaż to przekazywanie informacji w celu zachęcenia potencjalnego klienta do tego, aby kupił towar bądź usługę zaspokajającą jego potrzeby. Marka, jakość, opakowanie czy marketing nie zdziałają cudów, jeśli sprzedawca nie będzie posiadał odpowiedniej wiedzy i umiejętności.

Nie ma ludzi doskonałych, perfekcyjnych sprzedawców tym bardziej, istnieją jednak pewne cechy, których posiadanie niebywale ułatwią osiągnięcie sukcesu sprzedażowego.

Tim Connor w swojej książce o nowej sztuce sprzedaży i przekonywania wyróżnia listę dwudziestu cech. Niezależnie od tego jaki cel postawimy przed sobą, możemy ułatwiać lub utrudniać sobie jego realizację. Rozwijając poniższe cechy przybliżamy się do osiągnięcia naszych zamierzeń. Każdy codziennie coś sprzedaje – samego siebie, swoje idee, produkty lub usługi. Jak robić to w sposób bardziej efektywny?

Cechami niezbędnymi w procesie doskonałej sprzedaży wg. Tima Connora są:

•    Wyrazistość postanowienia
konkretnie zdefiniowany cel, najpierw musimy dowiedzieć się, czego chcemy.

•    Pragnienie
jeśli bardzo czegoś chcemy, z reguły dostajemy to i mamy więcej energii na realizację tego marzenia.

•    Entuzjazm
pełne zaangażowania podejście do tego, co robimy, gwarantuje większą efektywność.

•    Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce
czyli umiejętność przełożenia teorii na praktykę.

•    Zaufanie do siebie
jeśli zaufamy sobie, zaufają nam też inni.

•    Wiara w produkt
przekonanie o jakości  i przydatności tego, co sprzedajemy, bardzo ułatwia sprzedaż.

•    Dodatkowy wysiłek
umiejętność pracy ponad to co jest wystarczające. Rozwój wymaga poświęceń.

•    Wytrwałość
czyli nie poddawanie się, nawet w trudnych sytuacjach.

•    Ukierunkowanie na cele
skupienie na tym, co mamy do zrobienia, pomagają też w tym wizualizacje tego co będzie, jak już osiągniemy cel.

•    Samodyscyplina
nie odpuszczaj sobie, dąż do celu mimo przeciwności.

•    Osobista inicjatywa
najlepiej udają się nam nasze własne inicjatywy.

•    Wyobraźnia
to klucz do sukcesu, działa jak katalizator.

•    Proaktywność
czytamy i kształcimy się nieustannie.

•    Koncentracja
skupienie na celu bardzo ułatwia jego wykonanie i skraca czas, jaki mu poświęcamy.

•    Pozytywny wizerunek samego siebie
odrzuć od siebie negatywne myśli, ponieważ do niczego nie prowadzą.

•    Uczenie się na błędach
wyciąganie wniosków z błędów jest bardzo cenne w procesie rozwoju.

•    Dbałość o zdrowie
pamiętaj o jednym dniu w tygodniu, który będzie tylko dla ciebie, dbaj o siebie.

•    Realizm w spojrzeniu
bądź świadomy wszystkiego, co dzieje się w twoim życiu, kontroluj je.

•    Rozsądne zarządzanie czasem i pieniędzmi
planuj swój czas, rozsądnie wydawaj pieniądze.

•    Empatia  
nie bądź obojętny na drugiego człowieka, pomagaj i bądź uważny.

Sprzedaż jest jedną z najbardziej poszukiwanych umiejętności na świecie i od dawna wiadomo, że dzisiaj każdy potrzebuje rozwijać swoje kompetencje w tym kierunku. Według badań Forbesa zwrot z inwestycji w rozwój osobisty pracowników (ROI) jest aż sześciokrotny (według PricewaterhouseCoopers – siedmiokrotny), a ponad 70% amerykańskich menedżerów średniego szczebla (wyższego – prawie wszyscy) systematycznie korzysta z usług doradztwa trenera zewnętrznego.

Zachęcam do zainwestowania w edukację miękką.
Życzę skuteczności i owocnych transakcji.

szkolenie content marketing B2B Kraków