W myśl zasady Pareta, jedynie 20% przedsiębiorców osiąga bardzo dobre wyniki, mierzone skutecznością na poziomie 80%. Pozostałe 80% ledwo łączy koniec z końcem. Sfrustrowani swoimi niepowodzeniami i brakiem skuteczności z miesiąca na miesiąc demotywują sami siebie, swój zespół i tracą wiarę w możliwości swojego sukcesu.
Co zrobić by zaliczać się do grupy skutecznych przedsiębiorców i stale podnosić wyniki sprzedaży? Mam dla Ciebie kilka prostych wskazówek.
1. Stwórz swoją markę osobistą
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz usługi czy produkty, w jakiej branży działasz oraz czy pracujesz od dawna czy też jesteś stosunkowo krótko na rynku – potrzebujesz czegoś, co wyróżni Cię spośród konkurencji. Potrzebujesz atrakcyjnego brandingu. Marki, która będzie przyciągać do Ciebie Klientów. Jaka poprzez swoją atrakcyjność wzbudzać będzie zainteresowanie.
Chcesz sprzedawać produkty za milion? Powinieneś wyglądać na dwa miliony.
Nie oszukuj się, że jest inaczej! Klient musi widzieć w Tobie autorytet, przecież powierza Ci swoje pieniądze.
Każdy z nas jest swoją najlepszą wizytówką. Atrakcyjny, schludny wygląd oraz elegancki strój powodują, że jesteśmy bardziej zauważalni i wzbudzamy szacunek. Atrakcyjność to słowo pochodzące z języka łacińskiego, gdzie oznacza: ‘interesujący, dobry, korzystny, wartościowy, godny przyjęcia/rozważenia, przyciągający wzrok’. Warto zatem zadbać o swoją atrakcyjność? Odpowiedź pozostawiam Tobie
2. Wyróżnij się wysoką kulturą osobistą
Kultura osobista jest cechą, którą nabywa się w wyniku ciągłej pracy nad sobą przez całe życie. W skład kultury osobistej wchodzi dyplomacja w biznesie, uprzejmość, odpowiednie zachowanie w każdej sytuacji, wyważenie, podejmowanie przemyślanych decyzji. Profesjonalizm i uprzejmość, zarówno podczas pisania maili do klientów, jak i rozmowy telefonicznej, nie tylko umila, lecz także ułatwia kontakt z Klientem. Osoby z wysoką kulturą osobistą potrafią odpowiednio zachować się w każdej sytuacji.
3. Bądź sobą, nie udawaj kogoś, kim nie jesteś
Naturalność, czyli bycie sobą. Jakże prosta, lecz niestety często zapominana zasada, którą powinniśmy kierować się w życiu prywatnym, a także biznesie. Każdy z nas urodził się oryginałem. Niestety zbyt często staramy się porównywać do innych – naszym zdaniem lepszych osób. Jesteśmy ludźmi, popełniamy błędy, należy być tego świadomym i dążyć do swojego własnego mistrzostwa. Dobrze jest mieć autorytety w swojej branży i czerpać od nich wiedzę, jednak to świadomość własnej wartości powoduje, że jesteśmy bardziej doceniani przez innych.
4. Inwestuj w siebie, stale się rozwijaj, korzystaj z coachingu
Według badania przeprowadzonego pod koniec 2008 r. przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie International Coach Federation, w którym wzięło udział 2 165 osób z 64 krajów, klienci coachingu wskazali poprawę w obszarach:
- pewność siebie (80%),
- związki (73%),
- kompetencje komunikacyjne (72%),
- kompetencje interpersonalne (71%),
- wydajność w pracy (70%).
85% decyzji podejmujemy nieświadomie. 70% decyzji świadomych podejmujemy w oparciu o panujące normy społeczne. 86% firm, które dokonały analizy wyników deklaruje zwrot z inwestycji (ROI).
Kiedy inwestujemy w rozwój osobisty, udoskonalamy własne umiejętności i jesteśmy bardziej efektywni. Pracujemy z pasją, planujemy każdy dzień i wykonujemy listę zadań do realizacji, co prowadzi do większej skuteczności sprzedaży. Czytamy książki, modelujemy strategie sukcesu, współpracujemy z innymi, co skutkuje większą pewnością siebie i skutecznością. Jeśli wierzysz w siebie i swój produkt – uwierz także, że jesteś najlepszym wyborem, jakiego twój Klient może dokonać.
5. Doskonale poznaj swój rynek i konkurencję
Twoim obowiązkiem jest znać aktualne tendencje panujące na rynku oferowanych przez Ciebie dóbr i usług. W małym palcu powinieneś mieć ofertę konkurencji, informację o skuteczności ich sprzedaży, cenach oraz standardzie pracy konkurencji.
Podsumowując, chęć bycia lepszym od samego siebie powoduje, że rośniemy, uczymy się i udoskonalamy. Uwidacznia się to nie tylko w większym poczuciu własnej wartości i lepszej komunikatywności, lecz także w zwiększonej efektywności sprzedaży.
Nie ma tu żadnej magii, żadnego przypadku. Jest czysta praca, oparta o efekty i dążenie do jasno określonego celu. Sprzedaż ma swoje prawa i logikę, tak samo jak skuteczni przedsiębiorcy mają swoje zasady. Zasady, które działają i przynoszą efekty.
Czy udoskonalając samego siebie masz coś do stracenia?
Myślę, że nie. Przekonaj się zatem, ile możesz zyskać.
Przytaczając powyższe badania, 86% firm deklaruje zwrot z inwestycji. Czy warto zatem inwestować w edukację miękką i personal branding? Odpowiedź pozostawiam Tobie.
Chcesz sprzedawać więcej, szybciej i skuteczniej? Pracuj nad sobą i dla siebie każdego dnia. Zapraszam do mnie na bloga oraz Facebooka. Jeśli masz pytania, pisz śmiało.
Komnentarze
Jeden komentarz