9 umiejętności, dzięki którym osiągniesz sukces w biznesie

Aneta Wątor

Spośród różnych cech charakteru nie powinno Ci zabraknąć przede wszystkim pewności siebie, wytrwałości, nieustępliwości, charyzmy i kreatywności. A jeśli zamierzasz osiągnąć sukces w swojej dziedzinie, jest jeszcze kilka umiejętności, które mają ogromny wpływ na powodzenie Twojego przedsięwzięcia. Poznaj je i buduj swoją biznesową przyszłość.

 

1. Praca zespołowa

Jedną z głównych umiejętności ludzi sukcesu jest współpraca z innymi ludźmi. Prawidłowy podział obowiązków pomiędzy poszczególne osoby może niezwykle łatwo i skutecznie skrócić czas realizacji projektu. Każdy człowiek posiada inne zdolności, talenty, umiejętności. Powinniśmy zatem podzielić przedsięwzięcie na kilka mniejszych części i każde z nich przypisać do konkretnych osób.

2. Sprzedaż

Umiejętność sprzedaży produktów. Jedna z najbardziej poszukiwanych umiejętności wśród pracodawców na rynku pracy. Wiara w produkt, znajomość rynku i konkurencji, uczciwość sprzedawcy oraz umiejętności miękkie to klucz do sukcesu w każdej dziedzinie biznesu i sprzedaży. W końcu nie od dziś wiadomo, że biznes musi sprzedawać.

3. Komunikatywność, otwartość, szczerość

Bezpośredniość, czyli skrócenie czasu trwania przekazu informacji, znacząco ułatwia komunikację. Dorzuć do tego jeszcze uśmiech na twarzy, zadbaną sylwetkę, schludny ubiór i wyprostowane plecy świadczące o pewności siebie, a powstanie nam produkt gotowy. Produkt gotowy o nazwie “WOW! Chce go poznać!”.

4. Networking

Poznajemy nie tylko osobę, ale także produkt który sprzedaje, nawiązujemy relację biznesową czy nawet koleżeńską. A kiedy potrzebujemy produkt, który dystrybuuje nasz nowy znajomy, to jak myślisz, do kogo zwrócimy się o pomoc? Networking to umiejętne budowanie relacji z klientami, współpracownikami i kontrahentami.

5. Umiejętne rozwiązywanie problemów

Problemy każdy ma, jeden większe, drugi mniejsze. Wszystko zależy od tego, na ile jesteśmy silni i jaką odpowiedzialność przyjmujemy na swoje barki. Aby odnieść sukces, należy na bieżąco rozwiązywać problemy, załatwiać sprawy i stawiać czoło nowym, większym. Tylko w ten sposób możemy rosnąć.

6. Akceptacja zmian

Zmiana – nieunikniony czynnik na drodze do rozwoju, a w zasadzie jedyna „stała” rzecz na świecie. W świecie nieustannego pędu do przodu i udoskonalania, firmy średnio raz na rok lub dwa lata zmieniają swoją strategię, strukturę i priorytety. Zaakceptuj to, że aby iść do przodu, należy zmieniać nie tylko siebie czy też strategię rozwoju firmy, ale także otoczenie, ludzi, a przede wszystkim myśli – na te bardziej pozytywne.

7. Samoświadomość (świadomość swoich mocnych i słabych stron)

Tylko osoba, która naprawdę zna siebie, wie w czym jest dobra, a w czym nie, może osiągać sukcesy. Jest świadoma tego, co należy delegować. Jest świadoma tego, że dobrze jest otaczać się mądrzejszymi od siebie. Jest świadoma tego kim jest, z kim jest i gdzie idzie. Wartym zapamiętania jest także fakt, że nasze rezultaty nie będą większe niż nasze wyobrażenie o nich, warto zatem mieć wielkie plany i ambicje.

8. Przywództwo

Umiejętność bycia liderem, przywódcą, rekinem biznesu. Tylko wtedy, gdy zdecydowanie mocno stąpamy po ziemi, pewni siebie, jesteśmy w stanie wytrwale dążyć do swoich celów. Przywództwo zaczyna się od nas samych, najpierw należy zarządzać samym sobą, dopiero potem starać się kierować zespołem pracowników.

9. Samokształcenie

Wymaganie od siebie więcej niż wymagają inni. Weryfikowanie swoich umiejętności, prowadzenie dziennika samodoskonalenia. Właśnie to robią każdego dnia ludzie, którzy po latach odnoszą sukces.

 

Cechy cechami, umiejętności umiejętnościami, Ameryki tym nie odkryto, bo przecież odkrywa się tylko raz. Ale jeśli nie pojedziesz i na własne oczy nie zobaczysz wierzy Eiffla, to się nie przekonasz, że ona na prawdę istnieje. Tak samo jest w przypadku umiejętności ludzi sukcesu. Jeśli na własnej skórze nie sprawdzisz, nie będziesz miał odpowiedniego mentora, to się nie przekonasz, a samo czytanie nie prowadzi jeszcze do sukcesu, choć znacząco zwiększa kreatywność.

Postaw na samokształcenie, bierz udział w wydarzeniach na temat rozwoju osobistego, czytaj artykuły ekspertów na temat efektywnej sprzedaży i marketingu, śledź poczynania lepszych od siebie.

Udowodnij sobie, że doskonale zarządzasz samym sobą, kontroluj swoje poczynania, dopiero potem zabierz się za zarządzanie innymi.

 

Jak można stworzyć najlepszą wersję siebie w życiu prywatnym i zawodowym? Każdego dnia staraj się być lepszym od siebie wczoraj, buduj siebie metodą małych kroków Kaizen. Z chęcią Ci w tym pomogę.

Szkolenia z content marketingu: skuteczna sprzedaż a content marketing 23.10.2018 w Warszawie oraz content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie