Polacy lubią kawę i najczęściej pierwszą lub drugą filiżankę zaparzają biurowym ekspresem. Zaparzali, bo w nowej rzeczywistości home office pozostaje cieszyć się kawą w domu, a spotkania towarzyskie w przerwie przy ekspresie muszą zostać w sferze tęsknoty za normalnością. Pracownicy obecnie częściej zamiast pić kawę w biegu przed wyjściem do pracy, celebrują momenty, gdy mogą cieszyć się filiżanką naprawdę smacznej małej czarnej.
Jakie metody parzenia cieszą się obecnie największą popularnością? Specjaliści Coffeedesk postanowili sprawdzić to … w danych wyszukiwarki Google. I znaleźli odpowiedź, jakie zagadnienia związane z kawą są do niej najczęściej wpisywane.
Zamknięcie kawiarni i przedłużająca się praca zdalna sprawiły, że to w domu chcemy cieszyć się kawą jakości speciality – taką, jak w ulubionym espresso barze. Polacy coraz chętniej zostają home baristami i eksperymentują z różnymi metodami parzenia kawy. Inspiracji szukają oczywiście w… internecie.
Ekspresy ciśnieniowe górą
Z danych Google wynika, że Polacy najchętniej piją kawę z ekspresu, bo to właśnie ekspresów do kawy najczęściej szukamy w internecie. To najpopularniejsza „kawowa” fraza wpisywana do wyszukiwarki – odnotowała aż 87 000 wyszukań! To imponujący wynik, tym bardziej że fraza „kawa” cieszy się o połowę mniejszym zainteresowaniem – wpisywano ją w okno wyszukiwarki „tylko” 43 000 razy.
Spośród ekspresów najczęściej pytamy o ekspresy do kawy z młynkiem (5500 wyszukań) oraz ekspresy ciśnieniowe (4300). Nieco mniej popularne są ekspresy przelewowe (2700) oraz ekspresy na kapsułki (2400).
Co jeśli nie ekspres? Gdybyśmy mieli oceniać to wyłącznie na podstawie danych z Google, drugą najpopularniejszą metodą parzenia kawy byłaby kawiarka, o którą Polacy pytali 21 000 razy. Chętnie pijemy też kawę z zaparzaczy, ponieważ szukamy ich w internecie, wpisując w Google różne frazy – na przykład „french press” (6600) albo po prostu „zaparzacz do kawy” (10 000).
Wyraźnie wzrasta też zainteresowanie alternatywnymi metodami parzenia. Fraza „aeropress” odnotowała 11 000 wyszukań, „drip” był wpisywany do wyszukiwarki 6200 razy, a „chemex” 6100 razy.
Nieobojętne nam sezonowe trendy
W zależności od pory roku szukamy w wyszukiwarce Google różnych przepisów na kawy. Jak nietrudno się domyślić latem najczęściej interesujemy się kawą mrożoną (40 500 wyszukań w sezonie), natomiast zimą najchętniej przygotowujemy kawę po bawarsku (8100 wyszukań jesienią i zimą oraz zaledwie 20 w sezonie letnim) czy kultowe pumpkin spice (5400 wyszukań).
Podczas wiosennego lockdownu interesowaliśmy się też kawą Dalgona – fraza ta wraz z początkiem kwietnia odnotowała znaczący wzrost, a obecnie jest wyszukiwana średnio 1500 razy w miesiącu. Popularność tej kawy (a raczej deseru kawowego, bo inspiracją dla napoju był smak koreańskich słodyczy) jest efektem setek postów udostępnionych na TikToku i Instagramie. Widać to także w frazach, z pomocą których szukamy przepisu na Dalgon Coffee – wyświetla się ona zarówno w odpowiedzi na zapytanie „kawa Dalgona”, jak i „kawa z TikToka”.
Bez względu na sezonowe trendy i mody często szukamy też przepisów na americano (4400), latte (3800), kawę po irlandzku (2400) i kawę kuloodporną (3900). Tym którzy nie wiedzą, czym jest ta ostatnia, wyjaśniamy – to bardzo treściwa kawa z dodatkiem masła.
Troszczymy się o swoje zdrowie
W Google często szukamy też informacji na temat tego, czy kawa jest zdrowa (600 wyszukań), ile kofeiny ma kawa (1700) oraz, ile kaw można pić dzienne (300).
Specjaliści z CoffeeDesk zapewniają: Jako specjaliści od kawy zaręczamy, że jej spożywanie może wiązać się z wieloma korzyściami, zarówno zdrowotnymi, jak i emocjonalnymi. Pijcie ją więc śmiało. Byle nie za dużo i byle nie w stresie. Dajcie sobie czas na cieszenie się jej smakiem i aromatem. Nie strońcie też od eksperymentów – skoro kawę można przyrządzać na tak wiele sposobów, czemu z nich nie korzystać?
W poszukiwaniu inspiracji, zajrzyjcie na ich bloga, gdzie znajdziecie dziesiątki przepisów na kawowe napoje. Kawa w domu nie musi być wcale nudna. Ten czas, gdy trzeba się nią cieszyć z dala od biurowego ekspresu może stać się inspiracją do wypracowania nowych kawowych nawyków.
Komnentarze
Bez komentarzy