Stworzenie bazy zaufanych klientów jest istotne w każdej branży, jednak równie ważne jest także zbudowanie bazy potencjalnych konsumentów, do których będziemy mogli np. wysyłać mailingi lub kontaktować się z nimi osobiście w celu przedstawienia swojej oferty handlowej. Jak to zrobić?
Na samym wstępie musisz zadać sobie pytanie – czy masz kontakt do klientów, którzy kiedyś skorzystali z Twoich usług? Jeśli tak, to czy kontaktujesz się z nimi regularnie? Bardzo ważnym aspektem pracy każdego przedsiębiorstwa jest dbanie o klientów, których już pozyskaliśmy. Jeśli odpowiedziałeś „tak” to gratulacje, jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu. Jeżeli jednak odpowiedziałeś „nie” – musisz jak najszybciej to zmienić. Informowanie konsumentów – obecnych i potencjalnych – o nowych produktach, promocjach, a także przypominanie o swojej firmie jest bardzo ważne. Jak więc skutecznie zbudować bazę klientów?
Budowanie bazy
Aby klienci chcieli zapisać się do Twojej bazy, taka opcja musi być dla nich widoczna, jednak niezbyt nachalna – jeśli zdecydowałeś się na wyskakujące okienko, niech pojawia się ono raz, przy wejściu na stronę, a nie przy każdym przejściu. Jeżeli użytkownik będzie chciał się zapisać jedna informacja w zupełności wystarczy, jeśli jednak będzie to zbyt natarczywe, zniechęci klienta. Jeśli nie będzie to pop-up, umieść formularz w widocznym miejscu na kilku podstronach. Dobrze jest także, poinformować użytkowników, jakie informacje będą do niego przesyłane oraz jak często będzie otrzymywał od Ciebie wiadomości. Kolejnym świetnym sposobem na wytworzenie obszernej bazy danych jest wykorzystanie do tego social mediów – możesz np. zorganizować konkurs na swojej facebookowej stronie, dzięki któremu możesz znacząco poszerzyć swoją bazę kontaktów.
Wysyłka informacji
Istotną sprawą w kwestii budowania baz danych, jest również to, w jaki sposób będziesz wykorzystywać zdobyte kontakty. Żaden klient nie lubi spamu, więc jeśli Twoje informacje reklamowe będą przesyłane zbyt często może go to zniechęcić. Dobrze więc, wybrać konkretne dni w tygodniu bądź miesiącu, w których będą wysyłane wiadomości do kontaktów z Twojej bazy danych. Ważna jest też treść informacji – dobrze jest, żeby niosła ona jakąś wartość dla konsumenta. Informuj o nowościach, promocjach czy obniżkach, ale zaspokój również „głód wiedzy” klienta – porady czy informacje o udoskonaleniach też zostaną docenione.
Dlaczego warto?
Mimo, że konstruowanie bazy klientów to żmudny proces, warto poświęcić jej czas. Zachowanie kontaktu z klientem pozwala na budowanie z nim silnych więzi. Dzięki temu są bardziej związani z naszą marką i chętniej do nas wracają. Poza tym, dzięki informacjom o kliencie możemy lepiej dopasować swoją ofertę do ich potrzeb, a to sprawia, że są bardziej skłonni z niej skorzystać.
Stworzenie i aktualizowanie bazy klientów jest niezwykle istotne dla dobrego prosperowania biznesu. Klienci lubią być doceniani, a możliwość kontaktu z nimi pozwala na zacieśnianie więzi, a dzięki temu na zyskanie ich lojalności. Chociaż nie jest to banalna sprawa, warto poświęcić jej czas i uwagę, aby stworzona baza w przyszłości mogła przynieść korzyści.
Komnentarze
4 komentarze