Tajniki efektywnej sprzedaży

Redakcja

Za nami inspirująca konferencja „Efektywna sprzedaż”.

Stop talking, start acting

Pierwszą prelekcję pt. Jak wygrać dziś na rynku – Stop talking, start acting wygłosił Marcin Maj CEO w agencji OS3. Na przykładzie kilku ciekawych case study przedstawił jak w ciągu kilku ostatnich lat zmienił się konsument oraz jego oczekiwania. Następnie na przykładach z rynku amerykańskiego zaprezentował, co czeka nas w przyszłości w kontekście oczekiwań konsumenta i jego obsługi. Dariusz Puzyrkiewicz, specjalista od tekstów, które sprzedają. Jego wykład pt. Spychologia Sprzedaży – 7 bezbłędnych wyzwalaczy pogoni klienta za zakupem koncentrował się na teorii, że proces sprzedaży musi być kompletny. Jako najczęstszy błąd sprzedawców wymienił pomijanie jednego z jego elementów. Paweł Tkaczyk opowiadał Czego sprzedawca może się nauczyć w teatrze. O regułach improwizacji i dobrej sprzedaży. Na początku otrzymaliśmy trochę teorii na temat introwertyków i ekstrawertyków. Następnie za pomocą zabawnych historii dowiedzieliśmy się jak postępować z danym typem osobowości. Marcin Rogowski twórca ARK – Skills Corporation i redaktor naczelny BiznesMusiSprzedawać.pl skupił się na tym jak zarabiać dzięki tworzeniu wartości. Opowiadał jak ważny jest produkt, który trzeba sprzedać. Podkreślał, że często firmy wydają majątek na marketing a wydatki na dopracowanie produktu są minimalne.

Janusz Janiszewski na podstawie doświadczeń z prowadzenia własnej firmy opowiedział jak w praktyce wygląda sprzedaż transformacyjna. Z kolei Jadwiga Ford w bardzo ciekawy sposób opowiadała o umiejętnościach odczytywania ludzkich emocji. Jej wykład Odczytywanie innych i budowanie konstruktywnych relacji sprzedażowych zakończył się testem. Wszyscy zgromadzeni na podstawie 1 sekundowych filmów mieli odczytać, jakie emocję prezentuje 13 pokazanych osób. Sebastian Kotow na przykładzie kilku amerykańskich firm przedstawił ich model działania. Dowiedzieliśmy się, że większość dużych korporacji korzysta z gotowych skryptów, wypracowanych przez lata doświadczeń. Po Sebastianie przyszedł czas na prawdziwego scenicznego showmana. Mateusz Grzesiak przemawiał do zebranych po polsku oraz po hiszpańsku, co spotkało się z ogromnym entuzjazmem wśród zgromadzonych. Wyjaśnił jak ważne jest zrozumienie tego, dlaczego sprzedajemy. Jeśli wiemy co robimy dobrze, wystarczy to tylko i aż powtarzać.

Nastawienia – klucz do sukcesu

Ostatni na scenie pojawił się gość specjalny z Wielkiej Brytanii Richard Denny. Ten wieloletni praktyk przedstawił jak ważna jest doskonała (nie dobra lecz doskonała) obsługa klienta. Według Richarda najważniejsze jeśli chodzi o efektywną sprzedaż jest nastawienie. Na zakończenie swojego 3 godzinnego wykładu Richard podniósł wazon i zapytał kto na sali jest w stanie sprzedać 300 takich wazonów za 50 euro w ciągu 3 miesięcy – zgłosiła się 1 osoba. Następnie zadał to samo pytanie dodając, że za osiągnięcie wyniku przewidziana jest premia w wysokości 20 000 euro – zgłosili się wszyscy na sali. Co się stało? – zapytał zebranych Richard – nie zmieniła się cena, nie zmienił się produkt – zmieniło się jedynie wasze nastawienie. Jeśli będziecie mieć odpowiednie nastawienie to wasza sprzedaż, satysfakcja i stan konta wzrosną.

To świetna puenta „Efektywnej sprzedaży”.