Zadbaj o klienta przed świętami

Aleksandra Grębska

Już niedługo święta i wigilia. Zostało coraz mniej czasu na to, aby wysłać świąteczne upominki do swoich klientów. Dlaczego to takie ważne i przedsiębiorcy nie powinni o tym zapominać? Jest to bowiem m.in. wyraz sympatii i okazja do zbudowania pozytywnych relacji z klientem, o którego powinniśmy dbać.

Święta to szczególnie gorący okres dla przedsiębiorców. Roczne podsumowania, planowanie działań na nadchodzący rok… Wszystko to jest bardzo istotne, jednak równie ważne jest zadbanie w tym czasie o swoich klientów.

Moc upominków

Dla każdej firmy bardzo istotne jest budowanie pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Poprzez świąteczne upominki mamy szansę na zbudowanie dobrych relacji i pokazanie, że cenimy sobie ich obecność w życiu naszej firmy. Bez względu na to czy są to klienci biznesowi czy detaliczni należy o nich pamiętać. Co najważniejsze, jest to nie tylko wyrażenie wdzięczności, ale również doskonała okazja do zbudowania zdrowej, pozytywnej relacji. Można wierzyć lub nie, ale nawet najmniejsze gesty są bardzo istotne i pozwalają zostać firmie zapamiętanej w oczach swoich kontrahentów. Dzięki temu zacieśniają się więzi pomiędzy marką a klientem, który jednocześnie mocniej przywiązuje się do przedsiębiorstwa.

Trzeba pamiętać, że w biznesie każdy ruch jest bardzo ważny. Właśnie dlatego, kiedy już przekonamy się do tego, że warto zainwestować w upominki świąteczne należy zastanowić się, co to powinno być. Nie możemy potraktować klientów uniwersalnie. Konieczne jest indywidualne podejście. Ważne jest również zachowanie kilku świątecznych zasad savoir vivre: po pierwsze życzenia Bożonarodzeniowe składamy imiennie, aby klient mógł poczuć, że są one skierowane stricte do niego. Po drugie wybierając prezent należy pamiętać, aby był on gustowny – dobrze sprawdzi się butelka dobrego alkoholu, kosz słodyczy czy gustowny kalendarz z logiem Twojej firmy. Nie należy zdawać się na przypadkowość – wszystko musi być przemyślane i odpowiednio dopasowane do konkretnego klienta. Trzeba uważać, aby nie popełnić faux pas, może to bowiem wywołać odwrotny do zamierzonego skutek.

Podejście do klienta

Indywidualne podejście do klienta jest bardzo ważne nie tylko w trakcie świąt, ale także w całym roku jeśli chodzi o sprzedaż. Handlowcy mogą liczyć w tej kwestii na pomoc systemu Motiveo. Oferuje on m.in. szkolenia ze sprzedaży, dzięki którym pracownicy nauczą się jak odpowiednio prezentować ofertę marki. Dodatkowym atutem jest Wirtualny Doradca dostępny 24h/7, który zawsze służy swoją pomocą w przypadku jakichkolwiek wątpliwości.

Święta to doskonały czas na zacieśnianie więzi z klientami i budowanie w ich oczach pozytywnego wizerunku naszej firmy. Drobne upominki mogą w tym pomoc – pokażą, że pamiętamy o kliencie i cenimy ich. Należy jednak pamiętać o indywidualnym podejściu, wszystko po to, aby nie popełnić faux pas.