Świąteczne bonusy dla pracowników

Aleksandra Grębska

Idą święta, a to czas, w którym warto zadbać o swoich pracowników. Dla wielu z nich to czas wzmożonej pracy – domykanie projektów, końcoworoczne raporty, rozliczenia. Wymaga to od nich wiele wysiłku, dlatego dobrze pokazać im, że doceniamy ich pracę.

Dlaczego warto?

Święta to okres, w którym pracownicy myślą już o spotkaniach przy wigilijnym stole ze swoją rodziną, chwilą odpoczynku i wyciszenia. Praca w tym czasie wymaga od nich naprawdę dużego skupienia i wiele energii. Aby zmotywować ich do pracy dobrze jest zainwestować w świąteczne bonusy. Takie działania przynoszą korzyści obu stronom – pracodawca dzięki temu zyskuje zadowolonego i efektywnie pracującego w tym gorącym czasie pracownika, z kolei pracownicy czują się docenieni i rozluźnieni.

Jakie bonusy?

Problemem przy opracowywaniu świątecznych bonusów jest kwestia tego, co powinniśmy dać pracownikom? Propozycji jest naprawdę wiele, pracodawca musi przemyśleć, jaki prezent będzie odpowiedni. Być może dobrym pomysłem będzie świąteczna impreza dla pracowników? Będzie to okazja do spotkania się poza miejscem pracy, gdzie w luźnej atmosferze będzie można na spokojnie porozmawiać, pobawić się i zintegrować cały zespół. Sprawdzić się mogą również dedykowane zestawy prezentowe – może koszulka z odpowiednim dla danego członka zespołu napisem? Może zestaw perfum? Wszystko zależy od tego jak dobrze znamy swoich pracowników i jak duża jest szansa, że trafimy w ich gusta. Bardzo bezpiecznym i chyba najpopularniejszym bonusem świątecznym są bony czy karty podarunkowe. To dość wygodna forma, bowiem sam pracownik może wybrać sobie prezent, który sprawi mu radość – trzeba się jednak zastanowić czy na święta również chcemy podarować zatrudnionym premię pieniężną.

Motiveo

Aby odpowiednio docenić pracownika i jednocześnie spróbować w tym okresie zwiększyć jego efektywność, warto skorzystać z systemu Motiveo. Pozwala on na stworzenie dopasowanego modelu motywacyjnego. Aktualnie do wyboru znajdziemy tam trzy modele – sprzedażowy, w którym pracownik za każdą sprzedaż otrzymuję nagrodę, model punktowy – handlowiec zbiera punkty za sprzedaż, a następnie wymienia je na nagrody oraz model hybrydowy, który jest połączeniem tych dwóch modeli. System w przejrzysty sposób pomaga w tworzeniu programów motywacyjnych, które mogą wspomóc efektywność handlowców.

Bonus to dobra motywacja

Święta to naprawdę szczególny okres, warto więc w tym czasie dodatkowo zmotywować swoich handlowców do pracy. Pracodawca zyskuje dzięki temu w oczach pracowników, a dodatkowo wzmacnia poczucie wartości samych zatrudnionych. Dzięki takim upominkom pokazujemy, że naprawdę doceniamy ich pracę i cieszymy się, że są częścią naszego zespołu. A więc jak, wiecie już, jakie upominki dostaną Wasi pracownicy?